کنترل احساسات پس از امتحان

🔹سوال شما در مورد کنترل احساسات پس از امتحان:
سلام
ببخشید من وقتی امتحان رو بد بدم کامل حالم بد میشه و تا دو سه روز اصلا سراغ درس نمی روم چطور این حس بد رو درستش کنم؟

کنترل احساسات پس از امتحان

🔸پاسخ مشاور:

سلام

١- 💠 برخورد احساسي با نتيجه امتحان و یا آزمون های آزمایشی سبب بهبود نتيجه نخواهد شد.

داشتن آگاهی از اشتباهات لازم است.


از طرفي ندانستن علت های عدم موفقیت واقعیت را تغییر نمی دهد، بلکه برای پیشرفت باید نقاط ضعف خود را بررسی کرده و برای رفع آن ها تلاش کنید.

سعی کنید به جای برخورد احساسی با امتحان، برخورد منطقی داشته باشید.

٢- 💠 با بررسی روندی که برای امتحان و آزمون قبل داشته اید ،

برای امتحان ها و آزمون های تصمیم راهبردی مناسبی اخذ نمایید و نسبت به تصمیم های اخذ شده برنامه مطالعاتی خود را تغییر دهید.

٣- 💠 برای مثال،در صورتیکه بی دقتی دلیل پاسخ های اشتباه شما است،

لیست بی دقتی های خود را یادداشت کرده و شب قبل از آزمون ها آن ها مرورکرده تا میزان خطاهای شما کاهش پیدا کند.

٤- 💠 اگر علت اشتباهات شما عدم مطالعه دقیق سوال است، دور داده ها و افعال سوالات خط بكشيد.
از اشتباهات رايج دانش آموزان عدم توجه به داده ها و افعال سوال مي باشد

بنابراين حتما تکنیک را انجام داده تا ميزان خطاهاي ناشي از اين اتفاق را كاهش دهيد.

💠💠 بنابراين با نتايج آزمون ها احساسي برخورد نكنيد.

همچنين علت پاسخ هاي غلط خود را مطابق آنچه در بالا توضيح داده شد بيابيد و سعي كنيد تصميم راهبردي مناسب آن درس را أخذ نموده و نتيجه دلخواه خود را در امتحانات و آزمون ها كسب كنيد.

این نکته بسیار مهمی در کنترل احساسات پس از امتحانات است.

حتما براي دوستان خود ارسال كنيد.

بقیه مطالب مشاوره ای را در اینجا بخوانید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *